2013. július 24., szerda

Mandala

Ez sem most volt, még régebben voltam egy Egészségnap nevű programon, ahol kedvet kaptam a mandala festéshez. Sajnos nem sokat tudok a mandalákról, szinte semmit, de mivel tetszenek és érdekel, ami velük kapcsolatos, biztos fogom tanulmányozni a jövőben (sok más dolog mellett). Így most ez a néhány mondat sem saját:

"A mandala a kozmosz ill. különféle istenek hindu vagy buddhista vallási ábrázolása. Elkészítési folyamata maga is egyfajta meditatív szertartás.
 A szó, az ősi indiai szent nyelvből, a szanszkritból származik. Jelentése: kör, ív, körszelet, korong. "

A mandala színeinek jelentése:


 – Fehér: megkönnyebbülés, tökéletesedés, együttérzés, nyugalom.
 – Fekete: titok, megérzés, belátás, újjászületés.
 – Szürke: lelki gyógyulás, szelídség, szeretet, hűség.
 – Sárga: barátságosság, fogékonyság, természet, intelligencia.
 – Kék: elégedettség, ellazulás, harmónia.
 – Tűzpiros: rettenthetetlenség, hatalom, változás, szerelem.
 – Bíbor: emberszeretet, idealizmus, bölcsesség.
 – Rózsaszín: érzékenység, a "belső" gyógyulása, egyetemes gyógyulás.
 – Narancs: önkontroll, vitalitás, becsvágy, megérzés.
 – Zöld: növekedés, bizalom, kapcsolat, gyógyulás, nyugalom.
 – Barna: földközelség, stabilitás, tudatos kötődés a környezethez.
 – Ezüst: érzékfölötti, természetfölötti képességek, áradó érzelmek, jólét." /Wikipédia/

Mandala festésem (kicsit rossz minőségű a kép):



 Igaz látszik a képen, hogy nincs megfestve, de én így tekintettem befejezettnek.


Első mandala, amit az egészség napon festettem:


További mandaláim:



 Egy kedves kislánynak készítettem ezt a Ariel mesefigurás mandalát.