2017. július 28., péntek

Hűsítő limonádé

Nagyon szeretem a limonádét. Leginkább a hagyományosat készítem: víz, cukor, citromlé(citrom amelyik épp van itthon). - citrom pótlót nem szeretem -
Gondoltam most kicsit különlegeset készítek.

Hozzávalók:
- citrom
- lime
- méz
- víz
- gyömbér
- szárított citromfű és menta

Elkészítés:
1 literes műanyag kancsóba szoktam készíteni, mert abban jól lehet keverni. Két ek. mézzel kezdem, ráöntöm a fél citrom levét kevergetem és felöntöm vízzel és jól elkeverem és megkóstolom. Nem nagyon kellett eddig még hozzá tenni citromot vagy mézet, ez az arány nekem megfelelő.
Vágok vele 3 karika citromot és 2 karika lime-ot, reszelek bele gyömbért és morzsolok a kezemmel a szárított citromfűből és mentából (ha van frissen szedett, akkor abból használok).
Átöntöm a "limonádés" üveg kancsómba. :) Hűtőbe teszem, vagy jégkockával fogyasztom. Engem nem zavar, de van akit igen, hogy úszkálnak benne a gyömbér, menta és citromfű darabok. Leszűröm, annak aki úgy szereti. :)